10. nov 2014

Esimene moodul: Lapsed internetis - Hetkeolukord

Teema: LAPSED INTERNETIS

Minu kogemus lasteaialastega:

Mina õpetan praegu 4-5a lapsi lasteaias. Interneti ja arvuti teema ei ole veel laste mängudes kajastunud. Mul ei ole olnud põhjust ka otse neilt küsida. Aga kui ma lastega rühmas õppetegevuse ühe osana kasutan videosid või satun Lastekas.ee lehele mõne video otsingul, siis olen märganud, et lapsed on selle leheküljega tuttavad. Kodus vaatavad nad Jänku Jussi multikaid ja ka Youtube ei ole neile võõras. Arvutist räägivad lapsed vaid nii palju, et nad vaatavad sealt multikaid, issi vaatab sealt filme või issi ja emme teevad seal tööd. Seda ma ei tea, kas lapsed on teadlikud interneiohtudest ja internetis turvaliselt käitumisest. Sõprade-tuttavate mõju ei oska ma ka hinnata.
Kaks aastat tagasi, koolieelikute rühmaga töötades, olid viimasel lasteaia-aastal lapsed internetist teadlikud ja külastasid ka mitmeid mängukeskkondi. Osalesime lastega HITSA koolituspäeval „Targalt internetis“ 15. mail ja uurisime ka „Netilambaid.“ Tolle rühma laste õed-vennad olid noorematele kodus mõningal määral teejuhiks. Üks koolieelse rühma laps omas juba Hot.ee e-posti kontot. Õnneks Facebookis neist keegi veel ei olnud, kuigi lapsevanemad oma lastest pilte siiski jagasid. Lasteaias tutvustasin lastele mitmeid keskkondi, kus midagi mängides õppida sai või oma oskusi treenida sai. Tihti tulid lapsevanemadki küsima, mis tore koht see oli, kus lapsed mängisid. Loodan, et neist lastest keegi veel ohtlikesse olukordadesse sattunud ei ole.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar